دانلود*ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس*

برنامه ریزی,برنامه درسی,نظام آموزشی,دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی,ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس,دانلود پایان نامه علوم تربیتی,دانلود پایان نامه برنامه ریزی,سیستم همکاری در فروش فایل,خرید پایان نامه برنامه ریزی|aoc40093963
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

برنامه ریزان آموزشی طی سه دهة گذشته توجه خاصی به این پرسش داشته‌اند كه چه چیز باید در مدارس تدریس شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات80حجم0/70 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی مقدمهبرنامه ریزان آموزشی طی سه دهة گذشته توجه خاصی به این پرسش داشته‌اند كه چه چیز باید در مدارس تدریس شود. به ویژه در جست و جوی پاسخ‌های مناسبی برای پرسش‌هایی از این قبیل بوده‌اند: چه مباحث و موضوع‌هایی در دروس مختلف باید تدریس شود؟برای دانش‌آموزان و دانشجویان چه نوع مواد و وسایل آموزشی و توسط چه كتسانی باید آماده شود؟ به طور خلاصه در مورد تصمیمات مربوط به برنامة درسی مدارس، توجه بسیاری معطوف شده است. دانشگاه‌ها به عرضه دروسی دربارة برنامه ریزی درسی در دوره‌های لیسانس پرداخته اند، و انتشار مجلات علمی تخصصی در ارتباط با این موضوع آغاز گردیده است . حجم مطاب منتشر شده دربارة برنامه ریزی درسی در سه دهة گذشته به نسبت چند برابر ،افزایش یافته است. افزایش علاقه‌ای كه در مورد برنامه ریزی درسی ظاهر شده است هم زمان با تغییر معنای خود اصطلاح«برنامة درسی» بوده است.اصطلاح برنامة درسی به منظورهای گوناگونی به كار برده شده است. از جمله به عنوان برنامه‌ای برای یك موضوع درسی خاص در یك پایة تحصیلی مشخص در طول یك دورة تحصیلی یا به عنوان برنامة موضوع‌های مختلف درسی در طول یك دورة تحصیلی (1974، ‌‌Ochs) با این وجود در بسیاری از موارد برنامة درسی از فهرستی از هدف‌های آموزشی و مطالبی كه باید در مدارس تدریس شود تجاوز نمی‌كرد.در سال‌های اخیر مفهوم «برنامة درسی » گسترش یافته است، تا آن جا كه برنامة تفصیلی كلیة فعالیت‌های یادگیری فراگیرنده، انواع وسایل آموزشی، پیشنهاداتی در مورد راهبردهای یادگیری و شرایط اجرای برنامه و .... را شامل شده است. در این جا، معنای اخیر برنامة درسی كه گسترده‌تر بوده و استفاده از آن در نوشته‌های علوم تربیتی معاصر رایج می باشد، مورد استفاده قرار گرفته است. (معنای محدود برنامة درسی را معادل «فهرست رئوس مطالب درسی » قرار می‌دهیم.هدف یك گروه، مسئول برنامة درسی آن است كه مواد آموزشی راتهیه كند.بعضی اوقات این گروه فقط «راهنمایی» كه حاوی چند پیشنهاد برای معلم است ازائه می‌كند كه چگونه مواد آموزشی را تهیه كند تا با نیازهای دانش آموزان متناسب باشد. ولی معمولاً گروه مسئول برنامة درسی به تهیه: كتاب‌‌های درسی و وسایل كمك آموزشی و یا مواد خواندنی كمكی برای یادگیری انفرادی، وسایلی برای اجرای آزمایش، نمودار و الگو برای نمایش، فیلم، وسایلی برای فعالیت‌های تربیت معلم ، ابزار تشخیصی و ارزیابی و مواد آموزشی جبرانی وسایلی برای شبیه سازس و بازی‌های آموزشی می‌پردازد. کلمات کلیدی:برنامه ریزیبرنامه درسینظام آموزشی فهرست مطالب 11ـ مفهوم برنامة درسی 22ـ مراكز وطرح‌‌‌های برنامة درسی 43ـ برنامه ریزی درسی و استقلال معلم 54ـ مراحل برنامه ریزی درسی 7 بخش نخست:آماده سازی رئوس برنامة درسی 9مشخص كردن هدف‌های برنامه درسی 101ـ1. تعیین هدف‌های برنامه درسی 104ـ1ـ1. نكاتی كه در ارتباط با نظام آموزشی باید مورد نظر قرار گیرند: 132ـ1. طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی 182. انتخاب محتوای برنامة درسی 231ـ2. ساختار رشتة درسی 242ـ2. مطالب اساسی یا مفاهیم كلیدی 253ـ2. شیوة عرضة نمونه‌ای از مطالب 264ـ2. ضوابط عملی برای انتخاب محتوا 275ـ2. جدول هدف و محتوا (محتوی) 293. انتخاب راهبردهای یاددهی ـ یادگیری 301ـ3. تدریس توضیحی 312ـ3. یاد گیری اكتشافی 323ـ3. تدریس به روش تشكیل گروه‌های كوچك 354ـ3. روش یاد دهی ـیادگیری انفرادی 365ـ3. یاد گیری تسلط یاب 376ـ3. بازی‌های آموزشی 38 بخش دوم:تهیه و تولید مواد آموزشی 424. مواد و وسایل آموزشی و سازمان دهی آن‌ها 421ـ4. اجزای بستة‌ آموزشی 432ـ4. سازمان دهی مواد آموزشی 505. ارزیابی تكوینی مواد و وسایل آموزشی 581ـ5. ارزیابی در موقع تدوین برنامة درسی 582ـ5. نوع داده‌های مورد استفاده در ارزیابی تكوینی 64 بخش سوم:اجرای برنامة درسی جدید 69ایجاد شرایط اجرای برنامة درسی 701-6. جنبه‌های اشاعة برنامة درسی 702-6. گزینه‌های برای سازمان‌دهی 737 . نظارت و بازنگری 751-7. تجدید نظر و تكمیل مواد درسی 752ـ7 . كنترل كیفیت برنامة درسی 76




"