دانلود*تحقیق اصول برنامه ریزی درسی*

تحقیق برنامه‌ ریزی درسی,مقاله برنامه‌ ریزی درسی,مقاله برنامه‌ ریزی درسی انگلیسی,تحقیق درباره برنامه‌ ریزی درسی,تحقیق برنامه درسی,تحقیق در مورد برنامه درسی,تحقیق مبانی برنامه درسی,تحقیق برنامه ریزی آموزشی,مقاله برنامه ریزی آموزشی,مقاله برنامه|aoc40093963
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق اصول برنامه ریزی درسی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود تحقیق در مورد اصول برنامه ریزی درسی،در قالب word و در 39 صفحه، قابل ويرايش، شامل:
فصل اول: ماهیت برنامه‌ ریزی درسیمفهوم برنامه درسیتعریف برنامه‌ ریزی درسی و برنامه‌ریزی آموزشیمقایسه برنامه‌ ریزی آموزشی و درسی (دو روی یک سکه)برنامه درسی، آموزش و تدریستاریخچه تحولات برنامه درسیتحولات مفهوم برنامه درسیمفهوم رویکرد برنامه درسی و انواع آناصول برنامه درسی مبتنی بر مفاهیم
فصل دوم: مبانی فلسفی برنامه‌ ریزی درسی سیر فلسفیتعریف فلسفهفعالیت‌ های تربیتی و فلسفه رابطه فلسفه با برنامه درسیمقوله‌ های فلسفی (حوزه مهم بینشی)فلسفه طرفداران موضوعات اساسیپایدارگرایی اصول اساسی پایدار گرایان (شش اصل)پیشرفت گراییاگزیستانسیالیسم اصول فلسفی برنامه درسی
فصل سوم: مبانی روان‌ شناختی برنامه‌ریزی درسیچرا به مطالعه می‌ پردازیم؟تعریف یادگیرییادگیری و تدریسعمده‌ ترین نظریات یادگیرینظریه پیوندگرایینظریه رفتارگرایی نظریه رشد شناختی پیاژه نظریه اجتماعی یادگیری مشاهده‌ ایانواع تئوری‌ های یادگیری (از نظر تاریخی)نکاتی در مورد نظریات یادگیری برنامه درسی و تفکرتفکر خلاق و انتقادی و برنامه درسیپرورش تفکر خلاق و انتقادی در کلاس درس اصول پرورش تفکر خلاق و انتقادی تکنیک‌ های پرورش تفکر خلاق و انتقادیحل مسأله و برنامه درسینکات مهم برای ایجاد یادگیری معناداراصول روان‌شناختی برنامه درسی
فصل چهارم: مبانی جامعه‌ شناسی برنامه‌ریزی درسیجامعهفرهنگبرنامه درسی و عناصر مهم فرهنگبرنامه درسی و میراث فرهنگی مدرسه، آزمایشگاه، جامعه شناخت مشکلات اجتماعی حال و آینده جامعه و تلاش برای مقابله با آن‌ هاجامعه در حال تغییرنحوه برخورد برنامه‌ ریزان درسی با مسائل و نیازهای اجتماعیشواهدی از میزان تغییر مشکلات اجتماعی و برنامه‌ ریزی درسیحالا مشکلات اجتماعیانفجار دانشمسائل اقتصادیمسائل اجتماعی- جمعیتیراهبردهای تربیتی برای مقابله با مشکلات اجتماعیاجتماع و گروه‌ های اجتماعی گستردگی تعاملات انسان‌ها با یکدیگرمسائل ناشی از تغییر سازمانمسائل ارزشی تعامل علایق شخصی و نیازهای اجتماعیکلاس درس به عنوان یک گروه اجتماعی پویاپویایی گروه چیست و پویایی گروهی در مدرسه و تعلیم و تربیت اصول و اشارات اجتماعی برای برنامه‌ ریزان درسی
فصل پنجم: ارزش یابی برنامه‌های درسیتفاوت ارزش یابی و سنجش کارکردهای عمده ارزشیابی انواع ارزش یابی مراحل ارزش یابی تشخیصیموضوعات اساسی ارزش یابی برنامه
فصل ششم: تحلیل محتوای برنامه یا کتاب درسیمراحل تحلیل محتوا (از نظر بولا) داوران؛ ز) تحلیل محتوای کتب؛ ح) تعیین پایایی و روایی نتایج شناختتکنیک‌های متداول در تهیه کتب درسیعوامل مؤثر در طراحی و تهیه کتب درسیراهبردهای شناختیویژگی‌های مطلوب کتب درسی (طرح 20 معیاری): فقط 4 مورد چگونگی درجه‌ بندی و تحلیلارزیابی سطح خوانایی متون

بخشی از ابتدای تحقیق:
تعریف برنامه‌ریزی: نقشه کشیدن برای دستیابی به خواسته‌ها و در مفهوم دقیق تر آن یعنی، برنامه‌ریزی فراگردی است مداوم، حساب شده و منطقی، جهت‌ دار و درون‌گرا به منظور ارشاد و هدایت فعالیت‌ های جمعی برای رسیدن به هدف‌های مطلوب.
مفاهیمی که در برنامه‌ ریزی مورد توجه قرار می‌گیرند: 1- جریان و مداومت 2- تفکر و عقلانیت 3- درون‌نگری و هدف‌گیری 4- ارشاد و هدایت
مفهوم برنامه درسی:کلمه برنامه درسی، معادل واژه انگلیسی Curriculum است، به معنای فاصله و مقدار راهی که باید طی شود تا فرد به هدف برسد.
تعریف برنامه‌ ریزی درسی و برنامه‌ریزی آموزشی:فرآیند برنامه‌ ریزی درسی شامل سازماندهی فعالیت‌ ها و ارزش یابی می‌باشد و هدف آن، ایجاد تغییرات مطلوب و محور آن یادگیرنده است. برنامه‌ ریزی آموزشی را می‌توان سازماندهی یا اصلاح فعالیت‌ ها، تجهیز منابع و امکانات آموزشی برای تحقق بهتر اهداف آموزشی تعریف نمود ...